• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, March 11, 2013

ေမာင္ႏွမ အခ်စ္


ေမာင္ႏွမ အခ်စ္

By လြင္ျပင္
February 23, 2013

က်မမွာ က်မထက္ သုံးႏွစ္ငယ္တဲ့ ေမာင္ေလး တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ကြ်န္မဟာ ကိုယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္က
မိန္းကေလး ငယ္ေလးေတြ အားလုံးလိုလိုမွာ ရွိၾကတဲ့ လက္ကိုင္ပုဝါေလး တစ္ထည္ကို ဝယ္ခ်င္ခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ က်မဟာ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ေဖေဖ့ စားပြဲအံဆြဲထဲက ေငြ ျပားငါးဆယ္ကို ခိုးယူမိပါတယ္။

ခ်က္ျခင္းဆိုသလိုပဲ ေဖေဖက ေငြေပ်ာက္သြားတာကို သိပါတယ္။ ေဖေဖက ကြ်န္မကိုေရာ ေမာင္ေလးကိုပါ
နံရံကို မွီၿပီး ဒူးေထာက္ေစပါတယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာလည္း ႀကိမ္လုံးကို ကိုင္ထားတယ္။
“ဘယ္သူ ပိုက္ဆံ ခုိးသလဲ” လို႔ သူက ေမးပါတယ္။

က်မေလ ၾကက္ေသေသသြားၿပီးစကားေျပာမထြက္ေအာင္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနပါတယ္။ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္
လုံး ဘယ္သူကမွ အျပစ္ကို ဝန္မခံၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေဖေဖက
“ေကာင္းၿပီေလ။
ဘယ္သူမွ ဝန္မခံခ်င္ရင္ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လုံးကို ရိုက္ရမွာေပါ့”
လုိ႔ ေျပာၿပီး ႀကိမ္လုံးကို ေျမွာက္လိုက္ပါေတာ့တယ္။

ရုတ္တရက္ ေမာင္ေလးက ေဖေဖ့ရဲ႕ လက္ကို ဆြဲဖမ္းလိုက္ၿပီး
“ေဖေဖ၊ ပိုက္ဆံခိုးတာသားပါ”
လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ႀကိမ္လုံးရွည္ႀကီးဟာ ေမာင္ေလးရဲ့ေက်ာျပင္ေပၚကို တျဖန္းျဖန္းက်လာပါေတာ့တယ္။
ေဖေဖဟာအသက္ရွဴရပ္သြားေလာက္ေအာင္ ေမာင္ေလးကိုရိုက္တဲ့အထိ ေဒါသထြက္ေနခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ေဖေဖဟာ ေက်ာက္တုံးခုံေပၚထိုင္ၿပီး ေမာင္ေလးကို ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းပါတယ္။

“မင္းဟာ အခုပဲ ကိုယ့္အိမ္ကပစၥည္း ခိုးတတ္ေနၿပီ။
ေနာင္မွာ ဘယ္လို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာေတြကို လုပ္လာႏိုင္ဦးမယ္ မသိဘူး။ မင္းကိုေတာ့ ေသေအာင္ ရိုက္ပစ္သင့္တာပဲ။
မင္းဟာ အရွက္မရွိတဲ့ သူခိုးပဲ။”

အဲဒီညက ေမေမေရာ က်မပါ ေမာင္ေလးကို ေပြ႔ဖက္ထားတယ္။ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံး အရိုက္ခံရတဲ့ဒဏ္ရာေတြ
ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ မ်က္ရည္တစ္စက္မက်ဘူး။ ညသန္းေခါင္မွာ က်မရုတ္တရက္ ေအာ္ငိုမိ
တယ္။ ေမာင္ေလးက က်မပါးစပ္ကို သူ႔လက္ေလးႏွင့္ ပိတ္လိုက္ၿပီး
“အစ္မ မငိုနဲ႔ေတာ့ေနာ္။ အားလုံးကျဖစ္ၿပီးသြားၿပီေလ” တဲ့။

က်မဟာ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တာကို ကိုယ္ ဝန္ခံႏိုင္တဲ့ သတၱိမရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အခုထိ မုန္းေနတုန္းပါ
ပဲ။ ႏွစ္ေတြ ကုန္လြန္သြားခဲ့ေပမဲ့ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျပစ္အပ်က္တစ္ခုလို ရွိေနတုန္းပါပဲ။ က်မကို ကာကြယ္ခဲ့တုန္းက ေမာင္ေလးရဲ႕ ဖြင့္ထုတ္ဝန္ခံခဲ့တဲ့စကားကို ကြ်န္မ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ေမာင္ေလးက အသက္ (၈)ႏွစ္၊ ကြ်န္မက အသက္ (၁၁)ႏွစ္အရြယ္ ႏွစ္မွာေပါ့။

ေမာင္ေလး secondary school ေနာက္ဆုံးတက္ရတဲ့ ႏွစ္တုန္းက သူ upper secondary school မွာ
ဆက္တက္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်မကေတာ့ ျပည္နယ္ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ တက္ခြင့္ရ
ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေန႔ညက ေဖေဖဟာ ေဆးလိပ္တစ္ဗူးၿပီးတစ္ဗူး ေသာက္ရင္းၿခံထဲမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ေနတယ္။
ေဖေဖက
“ဒို႔ ကေလးႏွစ္ေယာက္လုံးက ရလဒ္ ေကာင္းၾကတယ္။တကယ္ကို ေကာင္းၾကတာကြာ”လုိ႔ ေမေမ့ကိုေျပာ
ေနတာကိုက်မ ၾကားရတယ္။ ေမေမက မ်က္ရည္သုတ္၊ သက္ျပင္းခ်ရင္း - “အမွတ္ေကာင္းေတာ့ေရာ ဘာ
အသုံးက်မွာလဲ၊ ႏွစ္ေယာက္လုံးအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္မွာလဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာတယ္။

အဲလို ေျပာေနၾကတုန္း ေမာင္ေလးက ေျပးထြက္သြားၿပီး ေဖေဖ့ေရွ႕မွာ ရပ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္ေလ။
“ေဖေဖ … သား စာဆက္မသင္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
ဒီေလာက္ သင္ရၿပီးရင္ ေတာ္ပါၿပီ” တဲ့။
ေဖေဖက သူ႔လက္ဝါးကိုတစ္ခ်က္လႊဲၿပီး ေမာင္ေလးမ်က္ႏွာကို ရိုက္ထည့္လိုက္တယ္။
ဘာလို႔ ဒီေလာက္ စိတ္ဓာတ္အားနည္းရတာလဲ။
မင္းတို႔ ေမာင္ႏွမ ေက်ာင္းထားရလို႔ ေဖေဖ လမ္းထြက္ၿပီး ေတာင္းစားရလွ်င္ေတာင္ မင္းတို႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး
ေက်ာင္းၿပီးသည္အထိ ငါ ေက်ာင္းထားမယ္။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ ေဖေဖဟာ တစ္ရြာလုံးကအိမ္ေတြကို တံခါးလိုက္ေခါက္ၿပီးေငြေခ်းေတာ့တာပဲ။ က်မက
ေတာ့ ေမာင္ေလးရဲ့ေယာင္ရမ္းေနတဲ့ မ်က္ႏွာေလးကို က်မလက္ေလးႏွင့္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ညင္ညင္သာသာ
ေလး ကိုင္စမ္းရင္း
“ေမာင္ေလးရယ္ … ေယာက်္ားေလး ဆိုတာ ေက်ာင္းၿပီးေအာင္ စာသင္ရမယ္။
မဟုတ္ရင္ အစ္မတို႔ အခုရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဆင္းရဲမႈကိုလြန္ေျမာက္ေအာင္ ေမာင္ေလးလုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး
ေလ” လို႔ ေျပာမိတယ္။
အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ က်မဟာ တကၠသိုလ္ဆက္မတက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ေန႔ အာရုံမတက္ခင္မွာေတာ့ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေနတဲ့ အဝတ္ေလး နည္းနည္းပါးပါးရယ္၊ ပဲသီး
ေျခာက္ေလး နည္းနည္းရယ္ကိုယူၿပီး ေမာင္ေလး အိမ္ကေနလစ္ထြက္သြားတာကို ဘယ္သူမွ မသိလိုက္
ၾကဘူးေလ။ က်မ အိပ္ရာဘက္ကို အသာေလးလာၿပီး ေခါင္းအုန္းေအာက္ စာတိုေလး ထားသြားခဲ့တယ္။
သူ႔စာေလးက
"အစ္မရယ္ … တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ရတယ္ ဆိုတာ လြယ္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
က်ေနာ္ အလုပ္တစ္ခု သြားရွာၿပီး အစ္မဆီကို ေငြပို႔ေပးမယ္ေနာ္” တဲ့။
အိပ္ရာေပၚ ထိုင္ၿပီး စာေလးကို ဆုပ္ကိုင္ထားရင္း အသံမထြက္ေတာ့တဲ့ အထိ က်မ ငိုခဲ့ရပါတယ္။
ေမာင္ေလးက အသက္ (၁၇)ႏွစ္ႏွစ္၊ က်မက (၂၀)ႏွစ္ေရာက္တဲ့ ႏွစ္ကေပါ့။

ေဖေဖ တစ္ရြာလုံးက ေခ်းငွါးထားတဲ့ ေငြရယ္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဘိလပ္ေျမသယ္လုိ႔ေမာင္
ေလးရ,ထားတဲ့ေငြေလးေတြႏွင့္ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ တကၠသိုလ္ တတိယႏွစ္ကိုတက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ က်မ အခန္းမွာစာဖတ္ေနတုန္း အခန္းေဖာ္က,လာၿပီး
“အျပင္မွာ ရြာသားတစ္ေယာက္ မင္းကိုေစာင့္ေနတယ္” လို႔ ေျပာတယ္။

ရြာသားတစ္ေယာက္က ဘာလို႔ က်မကို လာရွာေနတာပါလိမ့္။ က်မ ထြက္သြားလိုက္ေတာ့ အေဝးကပဲ
ေမာင္ေလးကို ျမင္လုိက္ရပါေတာ့တယ္။ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံးမွာလည္း အညစ္အေၾကးေတြ၊ အမႈန္ေတြ၊ ဘိ
လပ္ေျမေတြ၊ သဲေတြ ကပ္ေနလို႔ေပါ့။
“ေမာင္ေလးရယ္ … အစ္မရဲ့အခန္းေဖၚကို မင္းဟာ အစ္မရဲ့ေမာင္ေလးပါလို႔ ဘာလို႔မေျပာရတာလဲ”
လုိ႔ က်မက ေမးေတာ့ သူက
“က်ေနာ့ ပုံကိုလည္း ၾကည့္ဦးေလ။
က်ေနာ္ဟာ အစ္မရဲ႕ ေမာင္ေလးပါ ဆိုရင္ သူတုိ႔ေတြ ဘယ္လုိထင္ကုန္မလဲ။
သူတို႔ေတြ အမ ကို မဟားၾကေပဘူးလား” လုိ႔ ၿပဳံးၿပံဳးေလးႏွင့္ ျပန္ေျပာတယ္။
က်မဟာ အလြန္စိတ္ထိခုိက္ရၿပီး က်မ မ်က္လုံးေတြမွာလည္း မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လို႔ေပါ့။
ေမာင္ေလး ကိုယ္ေပၚက အညစ္အေၾကးေတြ၊ ဖုန္မႈန္႔ေတြကို သုတ္ပစ္လုိက္ၿပီး လည္ေခ်ာင္းမွာ တစ္ဆို႔
ႀကီးႏွင့္
“တစ္ျခားလူေတြ ဘာေျပာေျပာ အစ္မ ဂရုမစိုက္ဘူး။
ေမာင္ေလးဟာ ဘာပုံပဲ ေပါက္ေနေပါက္ေန ကိစၥမရွိဘူး။ ေမာင္ေလးဟာ အစ္မရဲ႕ ေမာင္ေလးပါ”
လို႔ေျပာလိုက္တယ္။

သူက သူ႔အိပ္ကပ္ထဲကေန လိပ္ျပာပုံ ဆံညွပ္ေလးကို ထုတ္လိုက္တယ္။ က်မရဲ႕ ဆံပင္ကို ညွပ္ေပးၿပီး
"ၿမိဳ႕က မိန္းကေလး အားလုံးရဲ႕ ေခါင္းမွာ ဒီဆံညွပ္ေလး ညွပ္ထားတာကို က်ေနာ္ ေတြ႔တယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အစ္မမွာလည္း တစ္ခုေတာ့ ရွိသင့္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္လုိ႔ေလ" တဲ့။ က်မဟာ ေနာက္ကို ျပန္မဆုတ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေမာင္ေလးကိုဆြဲဖက္ၿပီး ငိုမိတယ္။ ေမာင္ေလး အသက္ (၂၀)၊
က်မ အသက္ (၂၃)ႏွစ္ အရြယ္ကေပါ့။

က်မရဲ႕ ရည္စားကုိ အိမ္ကိုစ,ၿပီးေခၚခဲ့တုန္းက ကြဲေနတဲ့ျပတင္းေပါက္ကို ျပင္ထားတာကို က်မ သတိထား
မိတယ္။ အိမ္ကိုလည္း သန္႔ရွင္းေနေအာင္ တိုက္ခြ်တ္ေဆးေၾကာထားတယ္။
က်မရည္စား ျပန္သြားေတာ့ ေမေမ့ေရွ႕မွာ ကေလးမ,ေလးလို က,ရင္း
"ေမေမရယ္ အိမ္ကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တာ ဒီေလာက္ အခ်ိန္ကုန္ခံစရာ မလိုပါဘူး" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ေမေမက ၿပဳံးၿပီးေတာ့
“အိမ္ကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ဖို႔ အေစာႀကီးလာသြားတာ သမီးရဲ့ေမာင္ေလးပါ။
သူ႔လက္က ဒဏ္ရာကို သမီးမျမင္ဘူးလား။
ျပတင္းေပါက္ကို လဲတပ္ေနတုန္း သူ႔လက္ ထိသြားတာေလ” တဲ့။

က်မ ေမာင္ေလးရဲ့အိပ္ခန္းထဲကို သြားလိုက္တယ္။ ေမာင္ေလးမ်က္ႏွာကိုၾကည့္ရင္း က်မရဲ့ရင္ထဲမွာ ရာ
ေပါင္းမ်ားစြာေသာအပ္ေတြ စူးဝင္ခံရ,သလို ခံစားရတယ္။
ေမာင္ေလး ဒဏ္ရာကို လိမ္းေဆးလိမ္းေပးၿပီး ပတ္တီး စည္းေပးပါတယ္။ “နာလားဟင္”လို႔ သူ႔ကို ေမးေတာ့
“ဟင့္အင္း၊ မနာပါဘူး” တဲ့။ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆိုက္မွာဆုိရင္ ေက်ာက္ခဲေတြက က်ေနာ့္ ေျခေထာက္ေပၚ
တစ္ခ်ိန္လုံးလိုလုိ က်ေနတယ္ေလ။ အဲဒီလို ျဖစ္ေနတာကေတာင္ အလုပ္မလုပ္ေအာင္ က်ေနာ့ကိုမတား
ဆီးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
 အဲဒီဝါက်ရဲ့ အလယ္ေလာက္မွာ သူက,စကားကို ရပ္လိုက္တယ္။
က်မ ေမာင္ေလးကိုေက်ာေပးလိုက္ေပမဲ့ မ်က္ရည္ေတြကေတာ့ က်မရဲ့မ်က္ႏွာေပၚကို လိမ့္ဆင္းက်လာ
တယ္ေလ။
ေမာင္ေလး အသက္ (၂၃)ႏွစ္၊ က်မ အသက္ (၂၆)ႏွစ္မွာေပါ့။

လက္ထပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ က်မဟာ ၿမ့ိဳမွာေနပါတယ္။
က်မခင္ပြန္းက က်မမိဘေတြကို က်မတို႔ႏွင့္လာၿပီး အတူေနဖို႔ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
မိဘေတြက လာမေနခ်င္ၾကပါဘူး။ ရြာကထြက္လာလိုက္တာႏွင့္ သူတို႔ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ သိေတာ့မွာ မ
ဟုတ္ဘူးလု႔ိ ေျပာၾကတယ္။ ေမာင္ေလး ကလည္း မိဘေတြႏွင့္ တစ္သေဘာထဲပါပဲ။
သူက “အမရယ္ … ေယာကၡမေတြကိုသာ ဂရုစိုက္ပါ။
က်ေနာ္က ရြာမွာ ေမေမႏွင့္ ေဖေဖကို ဂရုစိုက္ပါ့မယ္” တဲ့။
က်မ ခင္ပြန္းက သူ႔စက္ရုံမွာ ညႊန္ၾကားေရးမႈး ျဖစ္လာပါတယ္။ ေမာင္ေလးကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး ဌာနမွာ
မန္ေနဂ်ာ အျဖစ္ ကမ္းလွမ္းတာကို လက္ခံဖို႔ က်မတို႔က ေျပာၾကတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကမ္းလွမ္းမႈကို ေမာင္ေလးက ျငင္းခဲ့ တယ္ေလ။ အဲဒီအစား အစဆုံး ျပဳျပင္ေရးအလုပ္သမားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ပဲ ဇြတ္ေပေျပာေနခဲ့တယ္။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ ေမာင္ေလးဟာ ေကဘယ္ႀကိဳးတစ္ခုကို ျပဳျပင္ရင္း ေလွခါးထိပ္မွာ ေရာက္ေနတာေပါ့။ အဲဒီ
အခ်ိန္မွာပဲ ဓာတ္လုိက္ခံရၿပီး သူ႔ကိုေဆးရုံကို ပို႔ရတယ္။ က်မႏွင့္ က်မခင္ပြန္းတုိ႔ ေဆးရုံကို လုိက္သြားၿပီး
သူ႔ကို ေတြ႔ပါတယ္။ သူ႔ေျခေထာက္မွာ ေက်ာက္ပတ္တီး စည္းထားတာကို ၾကည့္ရင္း
“မန္ေနဂ်ာ ခန္႔တာကို ဘာလုိ႔ ျငင္းလုိက္ရတာလဲ။
မန္ေနဂ်ာဆိုတာ ဒီလိုမ်ိဳး အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ရဘူးေလ။
အခု ၾကည့္ပါလား။ ေမာင္ေလး ျပင္းထန္တဲ့ ဒဏ္ရာကို ခံစားေနရတာေလ။
အစ္မတို႔ ေျပာတာကို ဘာလို႔ နားမေထာင္ ရတာလဲ” လုိ႔ ညည္းျငဴေျပာဆို လိုက္ပါတယ္။

သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေလးနက္တဲ့ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ သူက သူ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ကာကြယ္ေျပာဆိုပါတယ္။
“ေယာက္ဖအတြက္ စဥ္းစားပါဦး။
သူက အခုမွ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ျဖစ္ကာစ,ေလ။
က်ေနာ္က ပညာမတတ္ပဲ မန္ေနဂ်ာျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို ေကာလဟလ စကားေတြ ျပန္႔ေနမလဲ”
တဲ့။
က်မ ခင္ပြန္းရဲ့မ်က္လုံးေတြမွာ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လို႔ေပါ့။
"ဒီလိုဆုိရင္ အစ္မေၾကာင့္ ေမာင္ေလး ပညာမတတ္တာေလ” လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့
“ဘာလို႔အတိတ္အေၾကာင္း ေျပာရတာလဲ” လို႔ ေျပာၿပီး က်မလက္ကို ဆုပ္ထားတယ္။
အဲဒီႏွစ္က ေမာင္ေလးက အသက္ (၂၆)ႏွစ္၊ က်မက (၂၉)ႏွစ္ေပါ့။

ေမာင္ေလး ရြာက,လယ္သူမေလးကို လက္ထပ္ေတာ့ သူ႔အသက္ (၃၀) ရွိပါၿပီ။ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲမွာ အခမ္း
အနားမွဴးက
“မင္း အေလးစားဆုံးႏွင့္ အခ်စ္ဆုံး တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္သူလဲ”လုိ႔ သူ႔ကို ေမးတယ္။ စဥ္းစားခ်ိန္ေတာင္ ယူမေနပဲ
“ကြ်န္ေတာ့ အစ္မေပါ့ဗ်ာ” လို႔ သူက ေျဖလိုက္တယ္။
က်မ မွတ္ေတာင္ မမွတ္မိႏိုင္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကိုေျပာရင္း သူက,ဆက္ေျပာပါတယ္။
“မူလတန္းေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းက ေက်ာင္းက တစ္ျခားရြာ တစ္ရြာမွာေလ။
ေန႔တိုင္း ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့ အမတို႔ဟာ ေက်ာင္းကို ႏွစ္နာရီၾကာေအာင္ သြားရၿပီး အိမ္ျပန္ရတယ္။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ လက္အိပ္တစ္စုံ ေပ်ာက္သြားတယ္။
အစ္မက သူရဲ့လက္အိပ္တစ္ဖက္ကို ေပးတယ္။
သူက တစ္ဖက္ပဲ ဝတ္ၿပီး အေဝးႀကီး လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္။
က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အစ္မဟာ ေအးလြန္းတဲ့ရာသီဥတုေၾကာင့္ တူကိုေတာင္မကိုင္ႏိုင္ေတာ့
ေလာက္ေအာင္ကို တုန္ေနပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေန႔ကစၿပီး က်ေနာ္ အသက္ရွင္သမွ်ကာလ,ပတ္လုံး အစ္မကိုေစာင့္ေရွာက္ၿပီး အၿမဲတမ္း သူ႔အေပၚ
ေကာင္းပါ့မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ပါတယ္” တဲ့။
တစ္ခန္းလုံး လက္ခုပ္ၾသဘာသံေတြႏွင့္ ျပည့္လွ်ံသြားခဲ့တာေပါ့။

ဧည့္သည္အားလုံးက ကြ်န္မဘက္ကို အာရုံစိုက္လာပါတယ္။ က်မ စကားေျပာဖုိ႔ ခက္ခဲေနတာကို ေတြ႔ရပါ
တယ္။
“က်မ တစ္သက္လုံးမွာ ေက်းဇူးအတင္ရ,ဆုံးတစ္ေယာက္ကေတာ့ က်မရဲ႕ ေမာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ရွင္”
လုိ႔ ေျပာၿပီး ဒီေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္အခါသမယ,မွာ လူအုပ္ရဲ့ရွ႕မွာတင္ပဲ မ်က္ရည္ေတြဟာ က်မပါးျပင္ေပၚကိုစီးဆင္း
လိမ့္က် ေနပါေတာ့တယ္။

Copy from http://satekuupuyar.blogspot.com/2013/02/blog-post_2663.html